Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Η θετική πλευρά του τραυλισμού #2

Το να τραυλίζεις είναι κάτι που σε διαφοροποιεί από τους άλλους με έναν εμφανή τρόπο. Δεν είναι απαραίτητο όμως αυτό να συμβαίνει με την αρνητική έννοια.

Πολλά άτομα που ξέρω και που τραυλίζουν, έχουν αναπτύξει τη δική τους προσωπικότητα με τέτοιο τρόπο, ώστε να τους θαυμάζω και να τους εκτιμώ. Άτομα που αντιμετωπίζουν τη δική τους ιδιαιτερότητα με χιούμορ και αυτοπεποίθηση.

Όντας άτομο που τραυλίζει, έπρεπε να αποδεχτώ το γεγονός ότι τα λόγια μου θα είναι μετρημένα. Δεν υπήρχε πάντα η πολυτέλεια του χρόνου, ούτε και η υπομονή από τους συνομιλητές μου, οπότε ο χρόνος μου μερικές φορές ήταν «περιορισμένος». Φαντάσου να μιλάς στο κινητό με τις τελευταίες σου μονάδες και να πρέπει να τα πεις μονορούφι! Το έχω πάθει και, με τη σκέψη αυτή να με αγχώνει, δεν άρθρωσα κουβέντα!

Έτσι, όταν ερχόταν η σειρά μου να μιλήσω, έπρεπε να σχεδιάσω την πρότασή μου πρώτα από μέσα μου, στη συνέχεια να τη «φιλτράρω» και μετά να επιλέξω ποιες λέξεις θα χρησιμοποιούσα. Ακούγεται κοπιαστικό, αλλά όταν έχεις συνηθίσει αυτή τη μέθοδο, φτάνεις στο σημείο να «κόβεις» τα περιττά λόγια και να γίνεσαι πιο ουσιαστικός.

Γι’ αυτό και δεν θα ακούσεις άτομα που τραυλίζουν να «αερολογούν» χωρίς αιτία, ούτε να βάζουν «σάλτσες» στην ομιλία τους. Θα μπουν κατ’ ευθείαν στο θέμα, αφού θα έχουν επιλέξει προσεκτικά το τι θα πουν. Κάτι που οι περισσότεροι δεν έχουν την ιδιότητα να κάνουν, και καταλήγουν να μετανιώνουν γι’ αυτά που είπαν.

Με λίγα λόγια, το «σκέψου πριν μιλήσεις» είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Αυτό που ο κόσμος εκτιμάει στους άλλους. Ξεκινάει σαν αναγκαστική επιλογή και καταλήγει σε προτέρημα.


Σκεφτείτε ότι μερικές φορές, τα άτομα που τραυλίζουν δίνουν το καλό παράδειγμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου